4+1 toimivaa tapaa toteuttaa yritysvideo

Haluaisitko saada yrityksellesi, yhdistyksellesi tai järjestöllesi videon, jota hyödyntää markkinoinnissa? Hyvä – videomarkkinointi todella kannattaa!

Mutta millainen video olisi syytä tehdä?

Yritysvideon sisältö ja muoto mietitään aina sovitun tavoitteen pohjalta. Lähtökohtana voi käyttää esimerkiksi näitä toimivaksi havaitsemaamme neljää videotyyppiä, joita asiakkaamme ovat tilanneet:

1. Yritysesittely

  • mieleenjäävä käyntikortti
  • näyttää, mitä yritys, yhdistys tai järjestö tekee
  • aihe voi olla myös tietty tuote, palvelu tai tapahtuma
  • esimerkki: Konesilta – yritysesittely


2. Asiakastarina

  • vaikuttava videosuosittelu
  • tyytyväinen asiakas kertoo yrityksen tuotteen tai palvelun käyttökokemuksestaan
  • esimerkki: Infra – asiakastarina


3. Myyntivideo

4. Hankevideo

  • kuvallinen tarina siitä, mitä hankkeessa on tehty
  • havainnollinen tiedote hankkeesta
  • esimerkki: Väylä – hankevideo


+1: Somevideot

Muista myös eri somekanaviin optimoidut somevideot! Kun tehdään isompaa yritysvideoprojektia, sen yhteydessä kannattaa aina hyödyntää myös erinomainen mahdollisuus somevideoihin. Lyhyitä someklippejä on nimittäin helppo leikata laajemmasta videomateriaalista. Saat kätevästi kerralla monenlaisia videoita, joista riittää julkaistavaa pidemmäksikin aikaa.

– Jousia
tuottaja, North Arrow Films Oy

Ota yhteyttä, niin tehdään yhdessä videoita yrityksesi käyttöön!