4+1 toimivaa tapaa toteuttaa yritysvideo
Haluaisitko saada yrityksellesi, yhdistyksellesi tai järjestöllesi videon, jota hyödyntää markkinoinnissa? Hyvä – videomarkkinointi todella kannattaa!
Mutta millainen video olisi syytä tehdä?
Yritysvideon sisältö ja muoto mietitään aina sovitun tavoitteen pohjalta. Lähtökohtana voi käyttää esimerkiksi näitä toimivaksi havaitsemaamme neljää videotyyppiä, joita asiakkaamme ovat tilanneet:
1. Yritysesittely
- mieleenjäävä käyntikortti
- näyttää, mitä yritys, yhdistys tai järjestö tekee
- aihe voi olla myös tietty tuote, palvelu tai tapahtuma
- esimerkki: Konesilta – yritysesittely
2. Asiakastarina
- vaikuttava videosuosittelu
- tyytyväinen asiakas kertoo yrityksen tuotteen tai palvelun käyttökokemuksestaan
- esimerkki: Infra – asiakastarina
3. Myyntivideo
- esittelee tuotteen tai palvelun
- tiedottaa, mistä ja miten sitä voi ostaa
- esimerkki: Kruunukaluste Kiinteistöt – myyntivideo
4. Hankevideo
- kuvallinen tarina siitä, mitä hankkeessa on tehty
- havainnollinen tiedote hankkeesta
- esimerkki: Väylä – hankevideo
+1: Somevideot
Muista myös eri somekanaviin optimoidut somevideot! Kun tehdään isompaa yritysvideoprojektia, sen yhteydessä kannattaa aina hyödyntää myös erinomainen mahdollisuus somevideoihin. Lyhyitä someklippejä on nimittäin helppo leikata laajemmasta videomateriaalista. Saat kätevästi kerralla monenlaisia videoita, joista riittää julkaistavaa pidemmäksikin aikaa.
– Jousia
tuottaja, North Arrow Films Oy
Ota yhteyttä, niin tehdään yhdessä videoita yrityksesi käyttöön!